לא מדבר אליהם: הקמפיין החדש שתופס תאוצה

    איתי גדסי 1 Comment on לא מדבר אליהם: הקמפיין החדש שתופס תאוצה

    קמפיין שהולך ותופס תאוצה בקרב מתמודדים לרשויות מקומיות, ראוי להערכה | מתמודדים למועצות קוראים לציבור: בתקופה זו, ביתר שאת, הימנעו מלשון הרע

    21:40
    11.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בישראל מעריכים: בבית הלבן מנסים 'לרדת מהעץ'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבחירות המקומיות ייערכו בעוד כחודשיים והצורך להיזהר מרכילות, לשון הרע והכפשות, דורש חשיבות יתירה. בימים האחרונים, שני מתמודדים משני ערים שונות, פתחו בימים האחרונים בקמפיין חשוב בו הם קוראים לציבור בוחריהם ואף אלו שלא, להיזהר בימים אלה ביתר שאת באיסור לשון הרע.

    סגן ראש עיריית ראשון לציון, אריה כהן, כתב השבוע: "חודשיים לבחירות, אלפי שלטי ענק ממלאים את הרחובות, מאות פעילים משכנעים תושבים עבור המפלגה שלהם, ובעשרות קבוצות מנהלים דיונים בעד ונגד מועמד כזה או אחר. גם אנשים מסורתיים, שומרי תורה ומצוות לוקחים חלק בדיונים האלו מתוך דאגה לעתידם, לעתיד ילדיהם, ולעתיד העיר הזו".

    "חשוב לשים לב ולזכור: גם בתקופת הבחירות אסור לדבר לשון הרע! אסור לרכל, אסור לשקר, אסור להוציא שם רע ואסור לדבר בגנותו של אף אדם – גם אם הוא מהמחנה השני".

    אריה כהן

    אריה כהן | צילום: יעקב כהן

    בהתייחסו לפרשת השבוע האחרונה, פרשת שופטים, כותב כהן: "פרשת השבוע פותחת בציווי – "שופטים ושוטרים תתן לך בכל שעריך", מפרשים חז"ל "בכל שעריך – בכל שער ושער בגופך". בעיניים, באוזניים, באף ובפה. הקב"ה ברא לנו שער לעיניים – עפעפיים, כדי שנוכל לעצום את העיניים מול מראות אסורות. הוא ברא לנו שער לאוזניים – תנוך, כדי שנוכל לסתום את האוזניים מלשמוע רכילות. והוא ברא לנו שער לפה – שפתיים, כדי שנוכל לסגור את הפה מלדבר דיבורים אסורים – שקר, לשון הרע ורכילות".

    "עלינו להציב שומרים ושוטרים בכל שערי גופנו, לא לתת לרוע לצאת ולהיכנס אל נפשנו ולשמור על נשמתנו זכה וטהורה גם בתקופה זו שעמוסה בלשון הרע ורכילות. אחי ורעי, אני קורא לכם בקריאה נרגשת, הימנעו מלשון הרע בתקופה הזו, הימנעו מהפצת רכילות, דברי שקר והוצאת שם רע על מועמדים כאלה או אחרים וכולנו נתחזק יחד בשמירת הלשון במיוחד בתקופה סוערת זו. שומרים על הלשון – גם בתקופת הבחירות!".

    המשנה לראש עיריית חדרה, בועז ביטון, כתב אף הוא: "'לשון הרע לא מדבר אלי'. אלפי שלטי ענק ממלאים את הרחובות, מאות פעילים משכנעים תושבים עבור המפלגה שלהם, ובעשרות קבוצות מנהלים דיונים בעד ונגד מועמד כזה או אחר. זה לא סוד שבמירוץ הבלתי פוסק של חיי היום יום קל לשכוח שכל מי שעומד מולנו הוא בנאדם שווה לנו וראוי לכבוד ואהבה, בין אם זה כשאנחנו נוסעים בכבישים, מחכים בתור או כותבים תגובה באינטרנט".

    "מערכת הבחירות מלאה בהשמצות, תגובות פיקטיביות וגרימת עגמת נפש אצל המתמודדים – לא אצלנו! אנו נציג מה טוב אצלנו ומה עשינו למען תושבי העיר. בסופו של יום כולנו אחים ועלינו לעבוד יחד למען תושבי העיר. אחי ורעיי, אני קורא לכם בקריאה נרגשת, הימנעו מלשון הרע בתקופה הזו, הימנעו מהפצת רכילות, דברי שקר והוצאת שם רע על מועמדים כאלה או אחרים וכולנו נתחזק יחד בשמירת הלשון במיוחד בתקופה סוערת זו. והאמת והשלום אהבו".

    -דרעי-ובועז-ביטון-צילום-יעקב-כהן-30q417wx225rnj88lghpmy

    ביטון ודרעי | צילום: יעקב כהן



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אין על הרב אריה כהן איש עשיה אמיתי